dissabte, 4 de juny del 2016

VIII Pujada a Peu Sarrià-Montserrat (20-21 de maig de 2016)

Entre les activitats organitzades de Sarrià Camina! en destaca la pujada  a Montserrat a peu, des de Sarrià, Barcelona. Enguany coincidint amb la 8a edició d'aquesta caminada a
Montserrat, s'ha instaurat un nou itinerari que transcorre bàsicament per zones muntanyoses, agrícoles, urbanes, etc.

Itinerari: Plaça de Sarrià, Vallvidrera, Ctra. l’Arrabassada, Sant Cugat, Les Fonts, Terrassa, Vacarisses (estació Renfe), Monistrol de Montserrat, Montserrat. Distància: 53 Km

Etapes, avituallaments, temps aproximat que es triga a realitzar l'etapa, hora d'arribada aproximada i temps que hi ha de descans.

-Track de la Marxa Sarrià-Montserrat

Powered by Wikiloc

En aquesta ocasió al voltant de trenta participants van fer aquesta marxa. Foto per la posteritat abans de començar la marxa.

Abans de tot, l'Albert, el president de C.E: Els Blaus  ens fa una breu xerrada sobre alguns aspectes a tenir en compte. Al no tractar-se d'una marxa competitiva doncs el millor és que el grup no s'estiri massa i anem fent parades de reagrupament.

A les 8 en punt iniciem puntualment la marxa. El primer tram és qüestió d'anar-lo fent amb un cert ritme però dosificant forces, ja que poc a poc es va enfilant a través de camins, corriols i algun tram amb escales. A la posta de sol contemplem Montserrat a la llunyania.

Cap a les 11 de la nit passem al costat del Pi d'en Xandri. A la llunyania, a la seva dreta es pot veure el Monestir de Sant Cugat.

Després de portar vàries hores caminant (unes 4 hores), és hora de fer una parada per sopar. Ens trobem en aquests moments ben a prop de l'estació dels FGC de Sant Joan, situada al polígon de Sant Joan de la població de Sant Cugat. Ens queda una llarga nit per endavant, per això és important a cadascuna de les parades que fem ingerir algo de líquid i menjar alguna cosa per anar reposant forces.

Un cop feta aquesta parada ens quedaven tres parades més fins a arribar a Monistrol, des d'on s'inicia la pujada final a Montserrat i com a premi final hi ha una magnífica coca de Montserrat per a tots els participants. És una caminada dura sí, però durant el trajecte es poden contemplar panoràmiques com aquesta: la lluna amagant-se cap a l'esquerra de Montserrat!!!

O com aquesta altra quan ja el sol comença a fer acte de presència.

I des d'aquest punt de Monistrol comencem la pujada a Montserrat, un tram amb força desnivell (de més de 500 metres) que ens conduirà directament al nostre destí. El camí tradicional d'accés des de Monistrol de Montserrat és la Drecera dels Tres Quarts, el qual forma part d'un tram del GR 96 i, coincideix parcialment amb un tram del GR 5. El camí transcorre per zones exposades al sol i, per tant en un dia assolellat cal anar protegit sinó és fàcil quedar rostit!

I un cop ja estem al camí de la Santa Cova, és qüestió de seguir el camí cimentat amb graons molt amples. Un últim esforç que ja a tenim a tocar el Monestir de Montserrat!!! Ha valgut la pena arribar fins al final, tot sigui per la coca! :)

Enhorabona!!! Fins l'any que ve!!!